BIP

 Drodzy Rodzice, 

Z racji dłuższego pobytu Dzieci w domu, może zmieniać się intensywność różnych dziecięcych zachowań, które wcześniej dla Rodziny nie stanowiły wyzwania. 

Z racji postępów w „rozmrażaniu” tego co będzie możliwie w najbliższym, czasie, mogą zaistnieć potrzeby większego uwrażliwienia dzieci, jak mają zachowywać się w różnych miejscach/sytuacjach. 

Sama rozmowa „poza” Dziećmi może stanowić wyzwanie, stąd poza wcześniej podanymi możliwościami kontaktu ze mną, uruchamiam możliwość spotkania on- line raz w tygodniu w godzinach 18.00 – 19.00 lub 20.30 – 21.30, po wcześniejszym umówieniu.

Zatem w ramach nazwania ponownie, można się ze mną kontaktować

 od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 13.00 poprzez komunikator:

- Skype

- Messenger

- i- przedszkole

Zarówno w formie tekstowej, audio, jak i video rozmowy, oraz po wcześniejszym umówieniu w godzinach popołudniowych,lub pisząc wiadomość na adres:

p3specjalisci@gmail.com

Zapraszam do kontaktu,

Marta Parnicka

 

Czasem wymagamy od Dzieci zachowań, które niekoniecznie pożądamy by przejawiali w dorosłym życiu…

… wiele osób już o tym pisało... Czasem artykuł przeczytany na znany nam temat danego dnia dociera do nas w inny sposób i inaczej możemy w życiu zastosować poznane treści…

Poniżej jedno ze spojrzeń na temat wpajania zachowań dzieciom. 

Artykuł ten i wiele innych możecie Państwo odnaleźć na stronie Fundacji Żyję Świadomie.

Marta Parnicka

 

Czego wymagamy od dzieci? Żeby był grzeczne. Jeśli chcemy pochwalić syna znajomych, mówimy, że to „grzeczny chłopiec”. Kiedy córka zachowała się cicho i spokojnie u dentysty, mówimy, że „była grzeczna u lekarza”. Ale co to właściwie znaczy? I czy bycie grzecznym dzieckiem to na pewno dobra sytuacja?

Kiedy słyszymy o grzecznych dzieciach, słyszymy takie cechy, jak: jest posłuszne, słucha rodziców, nie krzyczy, nie przerywa, nie wtrąca się, jak dorośli rozmawiają, kiedy rodzice o coś proszą, to robi to, nawet jeśli nie ma ochoty. Tego oczekuje się od „grzecznego” dziecka.

A czego oczekujemy od osób dorosłych? Od kolegów, współpracowników? Od własnych dzieci za 10, 20 lat? Żeby umieli powiedzieć wprost, co mają na myśli, żeby potrafili powiedzieć „nie”, byli asertywni. Aby mieli dobre pomysły i dzielili się z innymi. Aby dzieci jako nastolatkowie odmawiały narkotyków, papierosów. Aby broniły słabszych, kiedy widzą kogoś w potrzebie. Aby, jako dorośli, nie dały się oszukać, naciągnąć na kredyty, długi.

W takim razie kiedy następuje magiczny punkt dorastania, kiedy z „grzecznych” dzieci stają się asertywni?

 

Zazwyczaj nie ma. Takie cechy mogą nabrać w trakcie rozwoju, pod wpływem różnych, trudnych doświadczeń, ale nie stanie się to samo pod wpływem dorastania. Jeżeli chwalimy dziecko za bycie cicho, to nie będzie chętnie zabierać głosu jako osoba dorosła. Jeśli ono mówi nam, że nie chce już się bawić w chowanego, ale my namawiamy je, by odbyć jeszcze jedną rundę – w przyszłości może nie umieć odmówić, bo będzie przyzwyczajone, że jego głos nie ma znaczenia.

Dlatego szczególnie zachęcamy do tego, aby zamiast chwalić dzieci w około, że są „grzeczne”, chwalić je za inne cechy. Spryt. Pomysłowość. Odwagę. Dużo energii. Otwartość na innych. Pewność siebie. To te cechy niech staną w centrum uwagi.

Córka, która nie płakała u dentysty, niech nie będzie grzeczna. Niech będzie odważna, dzielna, wytrzymała. Syn sąsiadów, który pomaga babci nieść siatki z zakupami, niech nie będzie grzeczny. Niech będzie pomocny, zaradny, silny, uczynny.

Pamiętajmy, że to, czego nauczymy młodych ludzi, za jakiś czas będą umieli już jako dorośli. Więc to od nas zależy to, czy będzie to „grzeczny” dorosły, czy asertywny, silny, gotowy mówić to, co myśli.

Dokładnie ta idea przyświeca projektowi Fundacji WHLF „Świadomość procentuje”: aby nauczyć dzieci (i całe rodziny!) tego, co chcemy, by wiedzieli jako osoby dorosłe. Nauka przez zabawę, a nie późniejszy trud. 

wiecej artykułów znajdziecie Państwo na stronie Fundacji:

https://whlf.eu/artykuly?lang=pl

KONSULTACJE - PSYCHOLOG

Witam serdecznie,

 

Jeżeli czujecie Państwo potrzebę konsultacji w kwestii pojawiających się nowych możliwości lub ich braku. 

Podjęcia decyzji z rozpatrzeniem różnych dróg dalszego działania lub pomocy w uzyskaniu współpracy z Poradnią psychologiczno – pedagogiczną w Pruszkowie, proszę o kontakt:

 

MAIL p3specjalisci@gmail.com lub martaparnicka@centrumpsr.eu

 

SKYPE – Marta Parnicka - (pomachajcie do mnie, - napiszcie proszę imię i nazwisko dziecka- grupę, wówczas zatwierdzę Was w znajomych i będziemy mogli się połączyć wideo rozmową również).

 

MESSENGER- Marta Parnicka - (pomachajcie do mnie, - napiszcie proszę imię i nazwisko dziecka- grupę, wówczas zatwierdzę Was w znajomych i będziemy mogli się połączyć wideo rozmową również).

 

i- PRZEDSZKOLE – wiadomość przez komunikator „zakładka wiadomość do” do “PSYCHOLOG MARTA PARNICKA” 

 

 

 

…dzień dobry,

ile to już czasu minęło odkąd zostały wprowadzone ograniczenia?

… czasem nam trudno jest odtworzyć, choć kalendarz pomaga :) …

… dla jednych z nas ten czas może „mijać błyskawicznie”, dla innych każdy dzień „trwa wieczność” … a Dzieci, jak postrzegać mogą czas…, co oznacza „zajmij się minutę, pięć minut”…

W linku Przesyłam propozycję przeczytania z pociechami i zobaczenia, jak odbierają Świat czasu.


http://dorotabrodka.pl/wp-content/uploads/2020/04/dlaczego-kwarantanna-ma-dziury-w-czasie-2.pdf?fbclid=IwAR3N0diPkBsXeiMwjTKbFC3KxarfsyGJBMMGm6Z2ODtlZTL7CJidMVxcVYk

 

Marta Parnicka

 

 

 

 

Drodzy Państwo,

 

z informacji, jakie otrzymuję drogą pisemną, rozmów wideo i telefonicznych wynika, że są wśród nas Dzieci i Opiekunowie zadowoleni z obecnej sytuacji, gdzie obecna rzeczywistość jest dla nich sprzyjająca, jak również Dzieci i Opiekunowie, dla których obecny stan to wyzwanie i czekają na starą rzeczywistość. 

Taki czas, kiedy trochę uczymy się żyć na nowo, w nowej dla wszystkich rzeczywistości.

Myślę, że to, co niesie obecny Świat, to zmniejszenie możliwości czasu i przestrzeni dla siebie, a z pewnością ten stan jest większym wyzwaniem do utrzymania, a jakże potrzebnym do zachowania względnego komfortu psychicznego.

 

Jeżeli uważacie, odczuwacie obecną sytuację jako bardzo trudną, ciężko Wam się w niej odnaleźć, zachęcam do skorzystania bezpłatnej pomocy online.

 

https://liblink.pl/uzXBBF2ABS

 

Wiem również, że w sieci obecnie jest bardzo dużo informacji, jak rozmawiać z Dziećmi w obecnych czasach, jak starać się sobie radzić z funkcjonowaniem w czasie walki z wirusem.

Jeżeli macie w sobie chęć i przestrzeń na obejrzenie wywiadu z psychologiem, psychoterapeutą panią dr Magdaleną Śniegulską, polecam – uwaga jest długi (godzinny), może uda się Państwu zadbać podczas oglądania o coś miłego dla podniebia.

https://liblink.pl/Au8a5uajcT

 

Serdecznie, 

Marta Parnicka

… Drodzy Rodzice,

Bardzo dziękuję za otrzymane zdjęcia, niezmiernie miło jest mi Was zobaczyć.

Jeżeli Ktoś z Państwa mało korzysta z komunikatora, to w tamtym miejscu też czasem umieszczam różne informacje.

Proszę pamiętać… To forma kontaktu mojego z Państwem, 

- odpowiedzi to tylko możliwość nie obowiązek. 

Obowiązków macie Państwo z pewnością nadmiar.

Dobrego dnia życzę,

 

Marta Parnicka

DROGI RODZICU, OPIEKUNIE,

… gdyby…

… gdyby było tak, że obecnie jedynym Twoim momentem na wytchnienie jest sen drugiej osoby,

… gdyby było tak, że obecnie Twoje możliwości działania w tym, co jesz, co masz/możesz robić w domu dyktuje nastawienie, zachowanie innego dorosłego, 

…gdyby było tak, że mówienie drugiego dorosłego oznacza zatracanie swojego patrzenia na świat, 

… gdyby było tak, że zamknięcie oczu oznacza strach przed utrzymaniem spokoju cielesnego, i mało ma wspólnego z odpoczynkiem, jaki ma dawać sen…

… a gdyby było tak, że COŚ INNNEGO BARDZIEJ CIEBIE OSACZA Z RACJI WIĘKSZEJ IZOLACJI SPOŁECZNEJ…?

Wyżej wymienione zachowania jednej osoby wobec drugiej - mogą nosić znamiona przemocy psychicznej, ekonomicznej, fizycznej…

. napisz.    . zadzwoń.  . daj znać…

… to możesz - wówczas, kiedy poczujesz, ŻE CHCESZ, ŻE TO TEN MOMENT, ŻE MASZ NA TO SIŁĘ,

… że zadziałanie wydaje się być lepszym rozwiązaniem…

 p3specjalisci@gmail.com

INNE MIEJSCA:

·      ZESPÓŁ OŚRODKÓW WSPARCIA – PIASTÓW

zowpowiatpruszkow@gmail.com 
kontakt@zowpiastow.pl

22 753-45-56 

22 723-39-05 

·      Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia"  

- konsultacje telefoniczne: 800 120 002, 

 

- mail: niebieskalinia@niebieskalinia.info

Szanowni Państwo,

Bardzo dziękuję za wiadomości, maile i zdjęcia, jakie Państwo wysyłacie. 

Utrzymanie kontaktu i szukanie wiedzy jak sobie radzić w obecnych warunkach, to jest to, na co mamy wpływ. 

Szukajmy tego, co pozwala nam układać rzeczywistość tak, by skupiać się na tym co możemy, i respektować i radzić sobie z tym,                       co poza naszym wpływem… 

Tym co mogę ja, to pozostawianie Państwu otwartej drogi do kontaktu:

Możecie kontaktować ze mną Państwo poprzez aplikację Messenger, Skype i mail.

Mail:

p3specjalisci@gmail.com

Messenger i Skype

„Marta Parnicka”

Zachęcam do napisania/ zadzwonienia

(od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 13.00),

 

Pozdrawiam, 

 

Marta Parnicka

22 728 15 09

t@p3piastow.pl

05-820 Piastów
ul. Godebskiego 21

Przedszkole Miejskie nr 3 w Piastowie
z oddziałami integracyjnymi

Jesteśmy w katalogu: Przedszkola
× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.