Metody stosowane w pracy z dziećmi.
-
Metodę Dobrego Startu – M. Bogdanowicz, polega na aktywizacji rozwoju psychomotorycznego, usprawnia funkcje słuchowe, ruchowe oraz poprawia koordynację.
-
Kinezjologię edukacyjną P. Denissona, to nieinwazyjna metoda poprawiająca sprawność umysłową. Metoda stosowana na początku lub na końcu zajęć lub jako oddzielne ćwiczenie.
-
Gimnastykę twórczą R. Labana. Zgodnie z tą metodą ćwiczenia gimnastyczne przybierają formę zadań otwartych. Dziecko nie odwzorowuje, ale samo decyduje o sposobie wykonywania ruchu zgodnie z własną inwencją i doświadczeniem.
-
Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sharbone. Ideą tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego dziecka i terapii jego zaburzeń. Z powodzeniem można stosować do dzieci nie posiadających tego typu zaburzeń.
-
Metodę Carla Orffa, polega na twórczym obcowaniu z muzyką, realizującą się w różnych formach ruchu, tańcu, śpiewie, mowie, grze na instrumentach, pantomimie.
-
Metodę Pedagogiki Zabawy, polega na wykorzystywaniu w zajęciach pląsów, zabaw muzyczno – ruchowych, tańców ludowych w celu integracji dzieci.
-
Dramę polega na stwarzaniu i zarysowaniu problemu i próbach jego rozwiązania poprzez aktywne wchodzenie w role. Istotą jej stosowania jest stwarzanie sytuacji, w których dzieci identyfikują się z innymi osobami.
-
Praca ,,Metodą projektów” – polega na zaplanowaniu cyklu działań, które zawierają problem do rozwiązania.
-
INTERAKTYWNE METODY NAUCZANIA kładą nacisk na aktywną twórczość, samodzielność dochodzenia do wiedzy, umiejętność zbierania i wyszukiwania informacji jak również udział w grupowym rozwiązywaniu problemów. W naszym przedszkolu wykorzystujemy tablice multimedialne jako nowatorski środek dydaktyczny
-
Cykl zajęć "Kodowanie na dywanie" czyli wprowadzenie do programowania. Wykorzystujemy "Photon edukacyjny", który uczy logicznego myślenia, odstaw programowania oraz szybkiego podejmowania decyzji
-
Neurosensomotoryczna integracja odruchów metodą dr Masgutowej - Integracja odruchów ustno - twarzowych oraz Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych
-
Przygotowujemy się do pracy terapeutycznej z udziałem psa, dogoterapia, – metoda wzmacniająca efektywność rehabilitacji, w której motywatorem jest odpowiednio wyselekcjonowany i wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę.
-
Terapia Integracji Sensorycznej
Zajęcia zdrowotne i profilaktyczne
Nauczycielki realizują program zdrowotny, prowadzą zajęcia ruchowe (w sali i na terenie) wyciszające i relaksacyjne. Współpracuje przedszkole z pielęgniarką ( raz w tygodniu)