Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu dla 3-4 latków:
( zgodny z nową podstawą programową)
7:00 – 8:15
Schodzenie się dzieci ; zabawy dowolne według zainteresowań. Indywidualne bądź grupowe działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Zabawy spontaniczne podejmowane z inicjatywy dzieci. Prowadzenie obserwacji dzieci. Zabawa ruchowa.
8.15 – 8:30
Czynności higieniczne i porządkowe przed śniadaniem, nauka etapów mycia rąk, zachowania w łazience,
8.30 – 9:00
Śniadanie. Próby samodzielnego komponowania śniadania.
9.00 – 9:30
Zajęcia programowe- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, rozwijanie umiejętności dzieci, wzbogacanie wiedzy o świecie. Zajęcia z języka angielskiego, zajęcia z religii.
9.30 – 10:15
Zabawy dowolne w Sali
10:15 – 10:30
II śniadanie
10:30– 10:45
Czynności higieniczne , czynności samoobsługowe przed wyjściem na teren (nauka ubierania się, zapinania guzików, suwaków)
Zabawy na placu przedszkolnym, spacery, zabawy na świeżym powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, zabawy ruchowe,
11:45 – 12.00
Czynności higieniczne przed obiadem,
12:00 – 12:30
Obiad. Nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowania posiłku, próby posługiwania się sztućcami, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
12.30 – 14:15
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, literatury. Mycie zębów,
12.30 – 14:15
Odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek, literatury. Mycie zębów,
14.15 – 14:30
Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem.
14.30 – 14:45
Podwieczorek.
14:45 – 17:00
Zabawy integrujące i zabawy ruchowe ze śpiewem. Dodatkowe działania edukacyjne z dzieckiem. Zabawy dowolne według zainteresowań w wybranych kącikach tematycznych. Realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej, zajęcia dodatkowe. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, wyrabianie u dzieci zainteresowania książką, gry stolikowe.
Porządkowanie sali, rozchodzenie się dzieci do domu.
Ramowy rozkład dnia dla 5 latków
( zgodny z nową podstawą programową)
7:00 – 8:15
Schodzenie się dzieci ; zabawy dowolne według zainteresowań. Indywidualne bądź grupowe działania edukacyjne wspomagające i korygujące rozwój dziecka. Zabawy spontaniczne podejmowane z inicjatywy dzieci. Prowadzenie obserwacji dzieci. Zabawa ruchowa.
8.15 – 8:30
Czynności higieniczne i porządkowe przed śniadaniem, nauka etapów mycia rąk, zachowania w łazience,
8.30 – 9:00
Śniadanie. Próby samodzielnego komponowania śniadania.
9.00 – 10:00
Zajęcia programowe- realizacja zadań edukacyjnych w różnych sferach aktywności dziecka, rozwijanie umiejętności dzieci, wzbogacanie wiedzy o świecie. Zajęcia z języka angielskiego, zajęcia z religii.
10.00 – 10:15
II śniadanie, zabawy dowolne w sali zabaw
10:15 – 10:30
czynności samoobsługowe przed wyjściem na teren (nauka ubierania się, wiązania butów, zapinania guzików, suwaków)
10:30 – 11:30
spacery, wycieczki, zabawy na powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, uprawa działki przedszkolnej, na placu przedszkolnym – zabawy ruchowe z całą grupą z wykorzystaniem sprzętu terenowego lub sportowego oraz zabawy swobodne.
11:30 – 12:00
język angielski
12:00 – 12:15
przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne. Dalszy ciąg pracy dyżurnych – nauka nakrywania stołów. Nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowania posiłku.
12:15 – 12:45
Obiad. Dyżury dzieci. Nabywanie umiejętności samodzielnego przygotowania posiłku, posługiwania się sztućcami, wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków.
12:45 – 13:15
mycie zębów, odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, słuchanie bajek i literatury.
13:15– 14:15
Realizacja zajęć dodatkowych . Zabawy tematyczne według zainteresowań, praca z dzieckiem uzdolnionym. Zabawy dowolne dla pozostałych dzieci. Realizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych.
14:15 – 14:30
Zabawa ruchowa. Zabiegi higieniczne przed podwieczorkiem.
14.30 – 14:45
Podwieczorek.
14:45 – 17:00