L.p. | Przedmiot | Numer dopuszczenia | Autor | Tytuł | Wydawnictwo |
1. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 01/ 2022/2023 ISBN 978-83-8108-181-8 | W. Żaba-Żabińska W. Majewska R. Paździo | Program Wychowania Przedszkolnego wraz z pakietami edukacyjnymi wydawnictwa MAC Edukacja | MAC Edukacja |
2. | Logopedia | PM nr 3 – 02/ 2022/2023 Uchwała Nr V/2018 | Ewa Opara | „Daję słowo” – profilaktyka i terapia logopedyczna w przedszkolu | Program autorski (innowacja) |
3. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 03/ 2022/2023 Uchwała Nr II/2014 | Beata Jaszczycha, Anna Szymańska | „Rozwijanie samodzielności we wszystkich grupach wiekowych” | Program autorski (innowacja) |
4. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 04/ 2022/2023 |
| „Chronimy Dzieci” | Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. |
5. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 05/ 2022/2023 Uchwała Nr I/2018 | E. Bukowiecka-Górny | ,,Wiem, czuję, rozumiem” | Oficyna Lex |
6. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 06/2022/2023 Uchwała Nr VI/2018 | A. Mucha M. Rębecka | „Muzyczne cztery pory roku” – wykorzystanie koncepcji C. Orffa | Program autorski (innowacja) |
7. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 07/2022/2023 Uchwała Nr I/2020 | A. Szramkowska D. Sosnowska | „Przedsiębiorcza Trójeczka” | Program autorski (innowacja) |
8. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 08/2022/2023 Uchwała Nr I/2022 | M. Bekas | „6 klocków – Przedszkolak na 6” | Program autorski (innowacja) |
9. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 | A. Szramkowska A. Witeska – Skraba | „ Sensoryczne i sensoplastyczne cztery pory roku” | Program autorski (innowacja) |
10. | Wychowanie przedszkolne | PM nr 3 – 08/2023/2024 Uchawał Nr …../2023 | B. Jaszczycha | „Bajki, baśnie, bajeczki z Piastowskiej Trójeczki” | Program autorski |
- Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego.
- Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie.
- Doskonalenie kompetencji dyrektorów szkół i nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego.
- Doskonalenie kompetencji nauczycieli w pracy z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
- Rozwój kształcenia zawodowego i uczenia się w miejscu pracy w partnerstwie z przedstawicielami branż.
- Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.
- Wspieranie nauczycieli w podejmowaniu inicjatyw/działań w zakresie zachęcania i wspierania uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej.
- Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji.
- Rozwijanie umiejętności uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu „Laboratoria przyszłości”.
- Wspieranie rozwoju nauki języka polskiego i oświaty polskiej za granicą oraz tworzenie stabilnych warunków do nauczania języka polskiego za granicą przez Instytut Rozwoju Języka Polskiego im. świętego Maksymiliana Marii Kolbego, Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą oraz beneficjentów przedsięwzięć i programów ustanowionych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.